چند رد پا از من

یادداشت های شخصی سید وحید سمنانی

چند رد پا از من

یادداشت های شخصی سید وحید سمنانی

چند رد پا از من
بیت هفته

93/01/16

با بهار آمد، اتفاق افتاد

‏ آمدی که شبیه رفتن بود!

..::آرشیو بیت‏های هفتگی ::..

غزل 4

دوشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۲، ۰۲:۱۴ ب.ظ

کما

مثل «کما»، مابین مرگ و زندگی... آری

حس بدی دارم، شبیه خواب و بیداری

 

حس بدی دارم، دلم پرواز می‌خواهد

یک آبی دل‌کنده از این چاردیواری

 

من...کار... مترو...کار... مترو...کار... مترو... من

دلگیرم از این روزهای تلخ و تکراری

 

دل‌بستم و دل‌کنده‌ام بی‌مزد، با این‌کار

نام جدیدی می‌گذارم روی بیگاری

*

تکلیف «جبر» و «اختیار» از عمر معلوم است

با جبر دنیا آمدی... از مرگ ناچاری

 

یادش به‌خیر! آن‌روزها بی‌آرزو بودم

ـ بی‌آرزو یعنی: زمانی که تو سرشاری ـ 

 

از عشق، از آیینه، از لبخند- بی‌دلتنگ-

امروز من دل‌سنگم و آیینه زنگاری

*

با این‌همه جز عشق راهی را نخواهد رفت

فرهاد اگرچه پیش پایش کوه بگذاری


ـ مهرماه هزار و سیصد و نود و دو

کما

  • سید وحید سمنانی

منتشر نشده

غزل

شعر

نظرات (۱۳)

  • میکائیل دیانی
  • فوق العاده بود سید واقعا فوق العاده بود مخصوصا دو تا بیتش:

    من...کار... مترو...کار... مترو...کار... مترو... من

    دلگیرم از این روزهای تلخ و تکراری


    تکلیف «جبر» و «اختیار» از عمر معلوم است

    با جبر دنیا آمدی... از مرگ ناچاری

    پاسخ:

         سپاسگزارم...

     

  • سید صادق مومنی
  • سلام
    این بیت فوق العاده است:

    من...کار... مترو...کار... مترو...کار... مترو... من

    دلگیرم از این روزهای تلخ و تکراری

    روزهای تکراری ما آدم ها...

    پاسخ:

    ممنونم

    کاش بتونیم از این دایره بیرون بیایم

  • علیرضا صابر
  • دم شما گرم
    بقول بعضی ها: خوب بید
    پاسخ:

    دم شما هم گرم!

    سرفراز فرمودید

     

    سید جون قشنگ بود! 
    پیش  ما هم بیا!
    به اون میکائیل گلابی بگو شعر ربطی به سید مهدی موسوی نداره

  • محمد جواد عمرانی
  • سلام امیدوارم منو بشناسی آقا سید! همکار روزی یک ساعت شما در مرکز هم اندیشی/ عالی بود عالی به قول بعضی ها یچه یچ بود!
    پاسخ:

    سلام بر عمرانی عزیز!

    زنده باشی برادر. یاد اون روزها به خیر. از اون روزها برای من یه خاطره مونده و دوستان خوبی مثل شما و سید مهدی.

    هر کجا هستی سلامت باشی!

  • سید مهدی موسوی
  • سلام
    دست شاعر عزیز درد نکنه.
    سیامک سیرابی!، میکائیل هم به سید وحید سمنانی گفته شعر خیلی خوبه نه من. زن گرفتی خیلی حواس پرت شدی ها ! (((((((:
    سلام
    منم با این بیتش خیلی ارتباط برقرار کردم: من...کار... مترو...کار... مترو...کار... مترو... من

    دلگیرم از این روزهای تلخ و تکراری

    یاد کودکان کار افتادم... ):

    پاسخ:

           همه آدم‌ها کودک‌اند حتی اگر بزرگ بشن!

    به هر حال قدم رنجه کردید. سپاسگزارم!

  • عطیه توسلی
  • سلام استاد
    فوق العاده بود...عالی

    یادش به‌خیر! آن‌روزها بی‌آرزو بودم

    ـ بی‌آرزو یعنی: زمانی که تو سرشاری ـ 

     

    از عشق، از آیینه، از لبخند- بی‌دلتنگ-

    امروز من دل‌سنگم و آیینه زنگاری




    همه اشعارتون زیباست اما این غزل اخرتون و این چند بیتی تون که:
    باران خشم که بارید
    چوبه های دار جوانه زدند
    وقفس گل کرد
    بگذار
    بالهایم را
    به سمساری بدهم
    اینجا شرط پرنده بودن
    در قفس پرپر زدن است

    برام یه معنا دیگه داشتن ودارن.

    پاسخ:

    بنده هنوز شاگردم

    شما لطف دارید.

     

    یادش به‌خیر! آن‌روزها بی‌آرزو بودم

    ـ بی‌آرزو یعنی: زمانی که تو سرشاری ـ 

  • داود صلاحی
  • سلام برادر
    گل کاشتی
    خیلی قشنگ بود
    شاید بیشتر از هر کسی من درکت کنم که این شعر از کدوم گوشه ی دلت تراوش کرده
    به هر حال حرف دل جفتمونه
    همیشه آرزوی موفقیت و سربلندی دارم
    پاسخ:

    شرمنده می‌کنی.

    من هیچ وقت لحظه‌های خوش همنفسی با شما را از یاد نخواهم برد

     

    سلام بر مهندس شاعر
    آقای سمنانی خیلی خوب.
    استفاده کردیم.
    "یک آبی دل کنده از این چار دیواری" خیلی دوست دارمش و ...
    "با این همه جز عشق نقشی را نخواهد کند
    فرهاد اگرچه پیش رویش کوه بگذاری".
    التماس دعا.

    بسیار شعر زیبایی بود. اگر اجازه بدید از شعرتون توی یک وبلاگ دیگه با ارجاع به وبلاگتون استفاده کنم؟
    پاسخ:

    دوست عزیز !

    از اینکه رسانه‌ بنده می‌شوید متشکرم.

  • رضا سهرابی
  • سلام سید جان

    بازم مثل همیشه از شعرات لذت بردم

    اومدم بگم با احترام دعوتی به تارنمای جدیدم...
    منتظر حضور زندگی بخشت هستم



    التماس دعا
    یاعلی،مدد است.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی