چند رد پا از من

یادداشت های شخصی سید وحید سمنانی

چند رد پا از من

یادداشت های شخصی سید وحید سمنانی

چند رد پا از من
بیت هفته

93/01/16

با بهار آمد، اتفاق افتاد

‏ آمدی که شبیه رفتن بود!

..::آرشیو بیت‏های هفتگی ::..

دیوان سید رضی‌الدین آرتیمانی

شنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۲، ۰۶:۴۹ ب.ظ

این دیوان نخستین تجربه جدی من در تصحیح دیوان شعر است. ساقی نامه سید رضی بسیار مشهور است و برای اهل ادب شناخته شده. 

[این کتاب لذت تصحیح و تحقیق ادبیات کلاسیک را در من به وجود اورد. اینکه توانستم با تکیه بر اشعار تاریخ زندگی شاعر را رنگی علمی بدهم برایم خیلی لذت‌بخش بود. با آنکه در اردیبهشت سال 91 در همایشی که در تویسرکان برگزار شده بود محققان این کتاب را بهترین مصحَح از تصحیح‌های موجود دانستند اما این روزها پس از حدود 5 سال از انتشار آن، به نقاط ضعف آن بیشتر از گذشته پی می‌برم از همین ر در ان ایام به حاج داوود رمضان شیرازی عرض کردم که این کتاب نیازمند تصحیح دوباره است و ایشان قول دادند که بعد از اتمام چاپ اول کتاب، کتاب را با ویرایشی تازه منتشر کنند. از همان روز من به تکاپو افتادم که نسخه های خطی تازه ای از دیوان او به دست بیاورم و این مهم تا امروز با دست آمدن چهار نسخه از جمله نسخه کهنی که در ترکیه بود؛ به نقاط روشنی رسید و در انتظارم تا چاپ تا دست به کار تصحیح دوباره‌ آن شوم.  

امروز که این مطلب را می‌نویسم آن مرد بزرگ و شریف دنیا را ترک گفته است. این نوشتار را بهانه‌ای کردم تا یادی کنم از او که شصت سال تمام، همت خود را وقف ارائه و احیای ادبیات فارسی کرد. روحش شاد! 

دیوان اشعار سید رضی الدین آرتیمانی

  • سید وحید سمنانی

سیدرضی الدین آرتیمانی

منتشرشده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی